گفت‌وگوی نماینده آمریکا در امور ایران با وزیر خارجه سعودی


به گزارش گروه بین الملل فارس ، حساب توییتری وزارت خارجه عربستان سعودی تصاویری از دیدار شاهزاده فیصل بن فرحان ، وزیر خارجه آمریکا و رابرت مالی ، نماینده ویژه آمریکا در ایران در حاشیه سازمان ملل منتشر کرد. مجمع در نیویورک وی به صحبت های این دو اشاره نکرد. به گزارش نشنال ، پیش …

گفت‌وگوی نماینده آمریکا در امور ایران با وزیر خارجه سعودی https://livemag.ir/2021/09/گفت‌وگوی-نماینده-آمریکا-در-امور-ایران/ https://livemag.ir/2021/09/گفت‌وگوی-نماینده-آمریکا-در-امور-ایران/#respond Fri, 24 Sep 2021 12:19:03 0000 بین المللی https://livemag.ir/2021/09/گفت‌وگوی-نماینده-آمریکا-در-امور-ایران/ به گزارش گروه بین الملل فارس ، حساب توییتری وزارت خارجه عربستان سعودی تصاویری از دیدار شاهزاده فیصل بن فرحان ، وزیر خارجه آمریکا و رابرت مالی ، نماینده ویژه آمریکا در ایران در حاشیه سازمان ملل منتشر کرد. مجمع در نیویورک وی به صحبت های این دو اشاره نکرد. به گزارش نشنال ، پیش …

به گزارش گروه بین الملل فارس ، حساب توییتری وزارت خارجه عربستان سعودی تصاویری از دیدار شاهزاده فیصل بن فرحان ، وزیر خارجه آمریکا و رابرت مالی ، نماینده ویژه آمریکا در ایران در حاشیه سازمان ملل منتشر کرد. مجمع در نیویورک وی به صحبت های این دو اشاره نکرد.

به گزارش نشنال ، پیش از این ، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در نیویورک جلسه ای 90 دقیقه ای با همتایان خود در خلیج فارس برگزار کرد و ایران و برنامه هسته ای آن در مرکز رایزنی های آنها قرار گرفت.

به گزارش روزنامه نشنال ، بلینکن پس از دیدار با خبرنگاران گفت که پنجره مذاکرات به زودی بسته می شود و افزود: “هر روز که ایران به اقدامات خود ادامه می دهد که مطابق توافق نیست … به نقطه ای می رسیم که بازگشت منافع این قرارداد را باطل نمی کند.

بر اساس این گزارش ، این نشست که در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد ، اولین باری بود که نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس با بلینکن ، که در ماه فوریه به عنوان وزیر خارجه آمریکا کار کرد ، ملاقات کردند.

در این دیدار وزرای خارجه عربستان سعودی ، بحرین ، کویت ، قطر و مشاور وزیر امارات متحده عربی یوسف العتیبه حضور داشتند.

یک منبع گفت که شاهزاده فیصل بن فرحان ، وزیر خارجه عربستان از بلینکن پرسید: “اگر تلاش ها برای بازگرداندن دو کشور به شورای امنیت سازمان ملل شکست بخورد و اگر رفتار منطقه ای ایران بدتر شود ، چه اتفاقی می افتد؟” این منبع گفت بلینکن به وزرای خارجه این کشورها اطمینان داد که ایالات متحده به امنیت خلیج فارس متعهد است ، اما پاسخ روشنی نداد.

شورای همکاری خلیج فارس اخیراً در صد و چهارمین نشست وزرای خارجه خود بیانیه پایانی را منتشر کرد و ایران را متهم به مذاکره برای احیای شورای امنیت سازمان ملل کرد. “و شبه نظامیان فرقه ای باید به برنامه موشکی ایران ، تأسیسات بین المللی دریایی و تأسیسات نفتی ایران اجازه دهند و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس باید در همه این مذاکرات و دیگر نشست های بین المللی و منطقه ای حضور داشته باشند ، زیرا این مورد برای امنیت و ثبات منطقه است.”

شورای امنیت ، علاوه بر بازرسی های جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران ، خواستار نظارت بر پایبندی ایران به “اقدامات مورد نیاز شورای آژانس بین المللی انرژی اتمی” شد.

انتهای پیام /


https://livemag.ir/2021/09/گفت‌وگوی-نماینده-آمریکا-در-امور-ایران/feed/ 0


[ بازدید : 53 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 4 مهر 1400 ] [ 4:45 ] [ آریانا ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]