نطنز ما بار دیگر مورد حمله قرار گرفت؛ گاندوسازان کجایند؟


نورس جدید: صبح روز یکشنبه ، باروز کمالوندی ، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ، از این حادثه در نطنز خبر داد و به دنبال تحقیقات ، گزارش شد که این حمله یک حمله تروریستی بوده و مطمئناً توسط دشمن اسرائیلی انجام شده است. این حمله زمانی اتفاق افتاد که تیم مذاکره کننده ایرانی از وین …

نطنز ما بار دیگر مورد حمله قرار گرفت؛ گاندوسازان کجایند؟ https://livemag.ir/2021/04/نطنز-ما-بار-دیگر-مورد-حمله-قرار-گرفت؛-گا/ https://livemag.ir/2021/04/نطنز-ما-بار-دیگر-مورد-حمله-قرار-گرفت؛-گا/#respond مجله زنده خبری Mon, 12 Apr 2021 10:52:26 0000 بین المللی https://livemag.ir/2021/04/نطنز-ما-بار-دیگر-مورد-حمله-قرار-گرفت؛-گا/ نورس جدید: صبح روز یکشنبه ، باروز کمالوندی ، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ، از این حادثه در نطنز خبر داد و به دنبال تحقیقات ، گزارش شد که این حمله یک حمله تروریستی بوده و مطمئناً توسط دشمن اسرائیلی انجام شده است. این حمله زمانی اتفاق افتاد که تیم مذاکره کننده ایرانی از وین …

نورس جدید: صبح روز یکشنبه ، باروز کمالوندی ، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ، از این حادثه در نطنز خبر داد و به دنبال تحقیقات ، گزارش شد که این حمله یک حمله تروریستی بوده و مطمئناً توسط دشمن اسرائیلی انجام شده است.

این حمله زمانی اتفاق افتاد که تیم مذاکره کننده ایرانی از وین بازگشت تا نتایج کمیسیون برجام را به مقامات کشورمان ارائه دهد و نتیجه را روز چهارشنبه در وین اعلام کند.

نیویورک تایمز ادعا می کند که: “ایران به طور مستقیم چیزی را که باعث قطعی برق در تأسیسات مستحکم شده ، نگفته است و رژیم صهیونیستی از تأیید یا رد علنی این موضوع خودداری کرده است. اما مقامات اطلاعاتی آمریكا و اسرائیل گفتند كه رژیم صهیونیستی در این ماجرا دخیل است.

این روزنامه به نقل از خسارت دو مقام اطلاعاتی اعلام كرد كه این حادثه ناشی از انفجار بزرگی است كه سیستم الكتریكی داخلی مستقل و کاملاً محافظت شده را تأمین می كند و برق سانتریفیوژهای زیرزمینی را تأمین می كند. این انفجار ضربه شدیدی به توانایی ایران در غنی سازی اورانیوم وارد کرده و حداقل 9 ماه طول خواهد کشید تا نطنز اورانیوم غنی شده تولید کند.

الن دیوید ، خبرنگار برجسته نظامی اسرائیل ، در توییتر خود نوشت: “مقامات آمریکایی از خسارت وارده به تاسیسات نطنز از طریق کانال های امنیتی و اطلاعاتی ابراز رضایت کرده اند.”

در همین حال ، کانال 13 اسرائیلی گزارش داد که حمله به تأسیسات نطنز در ایران سایبری نبوده و با یک بار انفجاری انجام شده است.

رادیو اسرائیل همچنین به نقل از منابع اطلاعاتی گفته است كه موساد علت حمله سایبری به تأسیسات هسته ای نطنز در ایران بوده است.

تلاش تل آویو برای از بین بردن مسیر دیپلماسی

روزنامه اعتماد در این باره می نویسد: تاریخ اسرائیل در سرقت اسناد هسته ای ایران ، كشتن دانشمندان هسته ای كه آخرین آنها شهید محسن فهری زاده است ، علاوه بر حمله به پایگاه های مورد حمایت ایران در سوریه و تقویت تأسیسات نطنز.

روز سه شنبه ، 7 آوریل ، در آغاز نشست کمیسیون مشترک ایران و 1 5 در وین ، خبر سقوط کشتی ایرانی ساویز در دریای سرخ منتشر شد. برخی منابع ایرانی از انفجار در بدنه کشتی با مین های چوبی خبر دادند و برخی دیگر گفتند که این حادثه در نتیجه اصابت موشک یا اژدر توسط ساویز بوده است. اگرچه هیچ ایالت یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت ، اما نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی گفت: “اسرائیل علیه کشتی ایرانی اقدامی انجام داده و برخی منابع اسرائیلی مسئولیت غیرمستقیم و ضمنی را بر عهده گرفته اند.

تغییر دولت در ایالات متحده و روی کار آمدن جو بایدن با شعار انتخاباتی بازگشت به برجام به معنای تفسیر کابوس بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بود. در طول دوره چهار ساله دونالد ترامپ ، نتانیاهو موفق شد وی را ترغیب کند که از برجام خارج شود و سخت ترین تحریم ها را علیه تهران اعمال کند. از زمان روی کار آمدن دولت بایدن ، نتانیاهو متوجه تغییراتی در رویکرد بایدن در مورد برجام شده است و طی سه ماهه گذشته بارها گفته است که سیاست تل آویو در قبال تهران لزوما تابعی از رویکرد واشنگتن نیست. هفته گذشته ، هنگامی که مذاکرات در وین آغاز شد ، نخست وزیر اسرائیل گفت که احیای برجام از ایالات متحده تاثیری در سیاست تل آویو در برابر تهران نخواهد داشت.

با این وجود ، در پشت صحنه ، اسرائیل تلاش کرده است تا ایران و ایالات متحده را از فضای ایجاد شده برای احیای توافق هسته ای فاصله دهد. یکی از ابزارهای نتانیاهو برای از بین بردن فضای دیپلماتیک ایجاد شده است ، انگیزه تهران برای واکنش و اقدام ناشی از بحران بود. سیاست ناهنما ، که بارها توسط تل آویو دنبال شده است ، اما پاسخ ایران هرگز احساسی و نزدیک به پاسخ مطلوب تل آویو نبوده است. تل آویو هرگونه گسست در سیاست فشار حداکثر بر ایران را فرصتی برای تنش زدایی روابط بین ایران و ایالات متحده می داند ، علیرغم این واقعیت که این سیاست هیچ نتیجه ای برای واشنگتن به دست نیاورده است ، که شواهد میدانی موجود و اکثر کارشناسان و آنها حتی می دانند که شکست خورده اند.

آسوشیتدپرس گزارش داد: “با توجه به اینکه اسرائیل به تأسیسات نطنز حمله کرده است ، باید این نشانه را نشانه دیگری از جنگ بین تل آویو و تهران در غرب آسیا دانست.” این حمله همچنین می تواند تلاش های آمریکا برای احیای برجام را مختل کند. آمریکایی ها تأکید می کنند که احیای توافق هسته ای نیاز به کاهش کمیت و کیفیت برنامه هسته ای ایران است. اسرائیلی ها درست در زمانی که وزیر دفاع برای رایزنی با مقامات دولت نتانیاهو به اسرائیل سفر می کرد ، به نطنز عزیمت کردند. یک کارشناس امنیت ملی در دانشگاه تل آویو گفت: “با توجه به زمان وقوع این حادثه ، من نمی توانم آن را فقط یک حادثه بنامم.” “یک کشور احتمالاً در تلاش است تا به همه پیغام دهد که می تواند از پیشرفت برنامه هسته ای ایران جلوگیری کند ، بنابراین خطوط قرمز آن باید در نظر گرفته شود.”

این روزنامه در پایان نوشت: “با توجه به تمام شواهدی که اسرائیل در کارشکنی در تأسیسات نطنز نقش داشته است ، باید دید واشنگتن تا چه اندازه پیام تل آویو را از این حمله گوش خواهد داد.” بنیامین نتانیاهو تنها عضو اتحاد آمریکایی-عربی و عربی در منطقه است که از سرگیری برجام و لغو تحریم ها علیه ایران را تهدیدی علیه منافع آنها می داند و در سه ماه گذشته خواستار گفتگوهای جدید با ایران یا برجام. آنها خواستار گنجاندن فعالیتهای منطقه ای و توان موشکی ایران شدند.

رضایت بد یا جلوگیری از رفع تحریم ها یا رنج های داخلی؟

حادثه نطنز نشانه ای قرمز برای مقامات داخلی کشورمان است ، زیرا ایران و ایالات متحده اقدامات مثبتی برای رفع تحریم های ثانویه اعمال شده پس از عزیمت ترامپ انجام می دهند. هم از نظر امنیت و هم از نظر وحدت که در کشور نیست. در شرایطی که تیم ایرانی برای رفع تحریم ها تلاش جدی می کند ، این نوع خرابکاری در کشور نشانه های بسیاری دارد.

نکته اول ، تولیدکنندگان گاندوس کجا هستند؟سوالی که پس از حملات مکرر اسرائیل به نطنز به وجود می آید این است که چرا ما در مجموعه ای که علیه امنیت ملی ایران ساخته شده قهرمان هستیم ، اما در واقعیت نه؟ نیروگاه هسته ای ای نطنز ، آنها یک فیلم ساخته اند و با ناباوری کامل ، تصاویر مخفی و زیرزمینی مخفی ترین نقطه کشور ما باید امروز از کانال 13 اسرائیل پخش شود؟ آن متجاوزان کجا هستند که نمی توانیم آنها را دستگیر و بازداشت کنیم؟ ما با گاندو و فیلتر کردن سر و کار داریم ، اما دشمن از آنچه فکر می کنیم به ما نزدیکتر است.

نکته دوم: چرا مخالفان برجام عکس عکس العمل نشان می دهند؟ ساعاتی پس از اعلام رسمی سازمان انرژی اتمی مبنی بر تأیید حمله تروریستی نطنز ، ما بار دیگر در محاصره متجاوزان دشمن گرفتار شدیم و در کنار یکدیگر ایستادیم. برخی از مخالفان فریاد زدند: وین را ترک کنید ، مذاکرات را ادامه ندهید! آیا وقتی شهید فهری زاده در ملا public عام و در روز روشن کشته شد ، مذاکره کردیم؟ آیا هنگامی که فرمانده ترور شده ، حاج کسیم سلیمانی ، در عراق ترور شد ، مذاکره کردیم؟ چه مدت ما سیستم امنیت ملی را فدای این بهانه ها می کنیم؟ چرا نفاق در ما رخنه می کند و ما دائماً نابود می شویم؟ ما درست در سرزمین اسرائیل بازی می کنیم!

نکته سوم: رضایت ضعیف یا لغو تحریم ها؟ …. مسئله بعدی بعد خارجی این حادثه خشن است. سفر وزیر امور خارجه ایالات متحده به اسرائیل و نشان بی بی برای ایالات متحده و ایران برای شورای امنیت سازمان ملل متحد و لغو تحریم ها در مقابل اطمینان خاطر از ایالات متحده برای حفظ امنیت اسرائیل چه معنایی دارد؟ وزیر امور خارجه کشورمان امروز به کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان گفت: “مقامات سیاسی و نظامی ما صریحاً اظهار داشتند که اجازه پیشرفت در لغو تحریم های ظالمانه را نخواهند داد و اکنون فکر می کنند که به هدف خود خواهند رسید.” اما صهیونیست ها پاسخ خود را در پیشرفت بیشتر هسته ای دریافت خواهند کرد.

وزیر امور خارجه افزود: “نطنز با استفاده از ماشین آلات مدرن تر از قبل قوی تر خواهد شد و اگر آنها فکر کنند که دست ما در مذاکرات ضعیف شده است ، این عمل شفاهی موقعیت ما را در مذاکرات تقویت می کند و طرفین مذاکره باید بدانید که آیا امکانات غنی سازی با ماشین های نسل اول روبرو هستند یا خیر Natanz اکنون می تواند به سانتریفیوژهای پیشرفته چند کنسانتره مجهز شود

ظریف با تأکید بر لزوم توجه نخبگان و مردم برای جلوگیری از افتادن در برنامه حیله گرانه رژیم صهیونیستی ، گفت: صهیونیست ها می خواهند انتقام موفقیت های لغو تحریم های ظالمانه توسط مردم ایران را بگیرند ، اما ما اجازه نمی دهیم صهیونیست ها

نکته آخر ، چرا ایران هنوز ساکت است؟ … پاسخ ایران دقیقاً همان چیزی است که تل آویو به دنبال آن است. شرکت ایران در جنگی گسترده و بهانه ای برای حمله جامعه جهانی به کشورمان! آرزویی که سالها مقامات افراطی اسرائیلی به دنبال آن بوده اند. صبر استراتژیک ایران در برابر حملات اسرائیل هوشمندانه است. اسرائیل و موساد در حال تعقیب اهداف شوم ، حمله به کشتی های ایرانی و تحریک ایران در سوریه و عراق هستند. اگر ایران پاسخ دهد ، ما می توانیم عواقب فاجعه باری روبرو شویم ، اما به گفته وزیر امور خارجه ما. سخنگوی سپاه دیپلماتیک و همچنین اعضای ارشد نیروهای مسلح و سپاه پاسداران ، به موقع و به موقع مقابله به مثل با اسرائیل خواهند کرد. دشمن اسرائیل و متجاوز به گوش ما نفوذ کرده و ….

آخرین کلمه ای که ابتدا گفته شد …. نطنز ما دوباره مورد حمله قرار گرفت و ما به جای گرفتن یقه نافذ دشمن ، به یقه خود چسبیدیم. از جنگیدن برای این حادثه در توییتر گرفته تا فراخوانی جاسوس ها …! و چه کسی در این میان در پوست خوشبختی نمی گنجد و ما در حال ساخت یک فیلم در مورد گاندو هستیم!

همچنین بخوانید:
سیانون همچنین نقش اسرائیل در حمله به نطنز را تأیید کرد
ظریف: ما انتقام خود اسرائیل را می گیریم
نطنز سانتریفیوژهای IR1 داشت / پاسخ ایران انتقام از رژیم صهیونیستی بود
تروریسم هسته ای علیه نطنز / صالحی از جامعه جهانی می خواهد تا با “تروریسم هسته ای” مقابله کند

310 310

https://livemag.ir/2021/04/نطنز-ما-بار-دیگر-مورد-حمله-قرار-گرفت؛-گا/feed/ 0


[ بازدید : 105 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 23 فروردين 1400 ] [ 20:42 ] [ آریانا ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]