بهره‌برداری غیرنظامی از دریای خزر از جمله محورهای گفت‌وگوی ظریف با همتای ترکمنستانی در عشق آباد


به گزارش گروه سیاست خارجی فارس ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در چهارمین و آخرین مقصد سفر خود به چهار کشور آسیای میانه در عشق آباد ترکمنستان است امروز با رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار آخرین تحولات در روابط دو جانبه ، موضوعات …

بهره‌برداری غیرنظامی از دریای خزر از جمله محورهای گفت‌وگوی ظریف با همتای ترکمنستانی در عشق آباد https://livemag.ir/2021/04/بهره‌برداری-غیرنظامی-از-دریای-خزر-از/ https://livemag.ir/2021/04/بهره‌برداری-غیرنظامی-از-دریای-خزر-از/#respond مجله زنده خبری Thu, 08 Apr 2021 10:45:36 0000 بین المللی https://livemag.ir/2021/04/بهره‌برداری-غیرنظامی-از-دریای-خزر-از/ به گزارش گروه سیاست خارجی فارس ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در چهارمین و آخرین مقصد سفر خود به چهار کشور آسیای میانه در عشق آباد ترکمنستان است امروز با رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار آخرین تحولات در روابط دو جانبه ، موضوعات …

به گزارش گروه سیاست خارجی فارس ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در چهارمین و آخرین مقصد سفر خود به چهار کشور آسیای میانه در عشق آباد ترکمنستان است امروز با رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات در روابط دو جانبه ، موضوعات منطقه ای و همکاری های دو کشور در زمینه سازمان های بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست ، ظریف ارزیابی مثبتی از روابط دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی ، در مورد لزوم ارتقا cooperation همکاری دو کشور در بخشهای دو جانبه ، از جمله مسائل زیست محیطی (از جمله دریای خزر و سایر مناطق) ارائه داد. ، خطوط حمل و نقل و حمل و نقل. در زمینه نوآوری ، وی همچنین تبادل نظر در مورد همکاری بین دو کشور در سازمان همکاری اسلامی (OIC) ، همکاری بیشتر در زمینه OCTs در مورد ریاست جمهوری ترکمن و بهره برداری غیرنظامی از دریای خزر را برجسته کرد. با همتای ترکمن خود.

در این دیدار ، راشد مردوف ، وزیر امور خارجه ترکمنستان بر اهمیت روابط دو جانبه ، دستاوردهای روابط دو جانبه در زمینه های مختلف و تحقق ظرفیت موجود برای گسترش کامل روابط و دور بعدی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی تأکید کرد.

روند صلح در افغانستان ، همکاری در زمینه سازمان های منطقه ای و بین المللی و همکاری های چند جانبه در منطقه از دیگر موضوعات مورد بحث و تبادل نظر بین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان بود.

رئیس سرویس دیپلماسی همچنین در دیدار با همتای ترکمن خود گفت: “من بسیار خوشحالم که پس از مدتی به دلیل ویروس تاج سرانجام موفق شدم به شهر زیبای عشق آباد برگردم و از مهمان نوازی گرم و صمیمانه شما متشکرم و ملاقات بی نظیر با آقای -ن بردی. “من رئیس جمهور ترکمنستان محمدوف را داشتم ، بسیار متشکرم.

ظریف افزود: این دیدار بسیار خوب برگزار شد و نشان دهنده عمق روابط دو کشور و اهمیتی است که سران دو کشور به روابط ایران و ترکمنستان قائل هستند. من معتقدم با نظرات رئیس جمهور در طول جلسه مبنی بر همسویی این نظرات با آقای روحانی و رهبری جمهوری اسلامی ایران ، این احتمال وجود دارد که من و شما و همچنین جناب عالی و رئیس کمیته مشترک نام ایران بیایید حرکت کنیم.

پیش از این ، رئیس هیئت دیپلماتیک با رئیس جمهور ترکمنستان ، قربانقلی بردیموحمدوف دیدار داشت. رئیس جمهور ترکمنستان بر عزم کشورش برای گسترش همکاری های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد. (اینجا بخوانید)

پیش از این وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ازبکستان ، قرقیزستان و قزاقستان سفر کرده و با روسای جمهور و وزرای خارجه سه کشور دیدار کرده بود. هفته گذشته ظریف با مشورت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه نهمین کنفرانس قلب آسیا – روند استانبول برای افغانستان ، سفری دوجانبه به تاجیکستان داشت و با برخی از مقامات درگیر از جمله رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد.

انتهای پیام /


https://livemag.ir/2021/04/بهره‌برداری-غیرنظامی-از-دریای-خزر-از/feed/ 0


[ بازدید : 91 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 19 فروردين 1400 ] [ 16:23 ] [ آریانا ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]